O statusu i ulozi učitelja u društvu govore njihove umirovljene kolege

 

Svjetski dan učitelja obilježava se 5. listopada u spomen na isti datum 1966. godine, kada je u Parizu potpisana Preporuka o statusu učitelja. Cilj Svjetskog dana učitelja je da obrazovanje, odnosno učitelji i odgojitelji, dobiju društvenu važnost koju zaslužuju.

Što znači biti učitelj i kakav je  položaju učitelja u društvu razgovarali smo s dvoje prosvjetnih djelatnika u mirovini, nastavnicom matematike Nedom Barbir i profesorom povijesti Draganom Dodigom.

Neda Barbir: Biti učitelj je ljubav

Nastavnica matematike u mirovini  Neda Barbir kaže – „biti učitelj…to je prekrasno i odgovorno zanimanje  vi ste ne samo učitelj  i pedagog, nego roditelj i staratelj svakom djetetu . Koliko ima učenika u razredu na toliko se načina morate u jednom satu postaviti prema toj djeci .

To je jako veliki izazov i težak posao. Tko ga voli , tko ga radi s ljubavlju to je veliko. Šteta je da su se neke stvari pretvorile u administraciju, da se polaže više pažnje hoće li neki papir biti popunjen, hoće li se zadovoljiti forma za nekoga tko je uopće ne pogleda, a ne posvećuje se dovoljno pažnje samom djetetu kojemu je potrebna pomoć. Ne sutra, nego danas.“ – kaže nastavnica Barbir držeći da se djetetu treba posvetiti što više pažnje. Biti učitelj je ljubav, kaže gospođa Barbir i da ponovo bira zanimanje ponovo bi odabrala isto.

Dragan Dodig: Djelatnost učitelja je podcijenjena 

1-DSC_0108Profesor Povijesti Dragan Dodig dugogodišnji sindikalni povjerenik, iako u mirovini aktivno prati situaciju u školstvu i nije zadovoljan položajem učitelja u društvu. Kaže da je malo koja djelatnost u društvu tako podcijenjena i ponižena kao što su učitelji. Od 19 djelatnosti u Hrvatskoj s visokom stručnom spremom na zadnjem su mjestu učitelji.

Ističe da su svakoj vladi od devedesetih do sada  učitelji bili zadnja rupa na sviralu. Puna su im usta učitelja u kampanjama, a kad izbori završe i čim sjednu u fotelje, ne samo da zaborave učitelje, nego ukidaju prava i svake godine je položaj učitelja slabiji zaključuje Dodig.